Click me ^_^

Monday 2 May 2016

Pernah rasa nak give up ?

Berkenaan tajuk di atas pun dah jelas, aku nak berbicara tentang GIVE UP..
Boleh dikatakan aku hari-hari rasa nak give up dengan diri aku sendiri, orang sekeliling. Tambah-tambah lagi masa tu banyak Assignment kau kena buat, lagi la rasa sakit kepala..

Aku jenis cepat turun, nak naik balik tu boleh tapi agak susah sikit laaa sebab diri aku sendiri rasa malas nak naik balik. Kau bayangkan sem ni aku dah banyak kali gila miss kelas pagi. Sebab terlewat bangun. Rasa macam "aku ni Fuck laaa" .. Kelas tak pergi, pastu nak jadi apa.. Aku bukan tak cuba bangun pagi, dah tu tak terbangun nak buat macam mana. Nasib baik je U aku jenis attendance tu not compulsory untuk duduk final exam. Sejak masuk U ni aku jadi malas gila, lembab, malas, banyak masalah nak fikir. Projek tu, projek ni, latihan itu dan ini sampai masa untuk belajar tiada (Sengaja tiadakan sebenarnya). Bila ada masa aku tido pulak. Huhuu .
Tambah lagi aku give up dengan prangai seseorang tu. Aku pun tak tahu bila aku boleh move on.
Sedih betul sial..

Tapi takpa, biar laaah aku jadi Lilin kat kau sampai aku hangus terbakar dan habis. Sekarang ni takpa aku bakar lagi diri aku. One day, aku akan pergi. Cewaaah ayat

Memang la aku teruk, aku rasa nak berubah jugak. Nak dapat pointer tinggi macam kawan-kawan aku yang lain. Pointer aku takde la teruk sangat, tapi teruk jugak laa. Aku tak tahu macam mana nak mula dan macam mana nak akhirkan.. Apa yang aku study bukan lah tak masuk langsung, tapi terlalu sikit nak compare ngan matrik dulu. Satu malam dapat banyak input bila study. Masuk U jadi bangang. Sebab result sem1 aku pun dah teruk, so akan jadi teruk jugak untuk sem-sem depan. Rasa macam motivasi diri takde. Kat U ni pun banyak je aku join kem motivasi kebenda tu, last-last basi macam tu jeee..

Bila aku fikir balik, sem ni kalau boleh dapat B semua subject pun dah Alhamdulillah dah sebab kalau dapat semua B aku dah dapat GPA 3.00 sem ni. Aku sangat sangat sangat berharap..



 Betul jugak ayat keramat tu, awal-awal ni memang susah, rasa tak selesa. Dan cakap pasal selesa tak selesa ni, aku teringat kata-kata seorang Penceramah ni dia cakap "Uncomfort is Good". Maybe ada betulnya. Jadi bangang sebab dah terbiasa dengan kebangangan. Kalau amalkan apa-apa pun hari-hari, InsyaAllah prangai tu akan lekat. Kalau kau tido siang hari-hari, lekat jadi kebiasaan laaa. Kalau biasakan diri dengan tak tido siang, kau kompom tak tido siang kan :)


Perubahan memerlukan masa
Perubahan memerlukan kesabaran
Perubahan memerlukan keazaman
Perubahan memerlukan kecekalan

Jom sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik

Ingat Allah
Ingat Ibu Bapa
Ingat Guru/Pensyarah
Ingat rakan-rakan
InsyaAllah hidup kau lebih berkat ..
Amin

No comments:

Post a Comment