Click me ^_^

Wednesday 27 April 2016

AirAsia Delay :(

Flight airasia delay ? Masuk paper lagi kot. Femes akuu. Nasib baik muka aku tak masuk sekali je. LOL



Ha aaahh. Aku pernah laaa sekali delay. Bukan delay biasa tau, teruk jugak laaa. Naik Malindo, Mas pun pernah jugak delay dulu. Macam Malindo dari Kota Bharu Ke KL pernah delay sejam.. MAS pun pernah jugak delay. Tapi dalam 30 minit camtu laa.. Fireflyz tak pernah pun delay. Sangat prefer dan aku memang sangat suka Fireflyz nak compare dengan 3 airlines lain. Tak tau la kenapa. Hhahha. Flight comel sangat kot warna oren kuning gitteww.. Lols

Comel kan ? Macam aku. Hewww


Masa tu sebenarnya aku ambik flight KLIA2 – Kota Bharu pada 13 Januari. Masa tu cuti sem kann, lepas habis exam. Exam aku sebenarnya habis 8 haribulan lagi. Ingat nak lepas-lepak rumah abang aku dekat sepang tu. Sebab 9-12 haribulan tiket mahal sebenarnya :D .. So aku ambik laa tiket 13 haribulan dengan harga promo free seat. Dapat laaa harga RM10++ jee. Hahaha

Sminggu sebelum departure tu tiba-tiba dapat la e-mail dari AirAsia yang flight aku pilih tu cancel. Aku pun ingat burn camtu jee. Rupanya dia bagi pilih jee mana-mana hari dan masa yang ada. Aku macam wooooo.. Best laa dapat balik awal.. Aku ambik 10 haribulan sebab 9 haribulan aku balik umah abang aku, 10 haribulan tu dia hantar pi KLIA2. Cantik la plan tu sebab hari sabtu. Paling best gak sebab flight yang aku pilih tu harga RM89 tau. Rasa macam baiknye AirAsia,, pilih tanpa bayaran tambahan.



Hari kejadian pun tiba laaaaaaa.
AirAsia Pesawat AK6442 Kuala Lumpur – Kota Bharu
Departure – 8.30pm 
Gate - K18

K18 .. Jenuh cek nak jalan. Slalu dapat Gate Ujung. Tak kira laaa KLIA ke KLIA2 kee. Nasib badan laaa. Kaki kompom melecet ni sebab jalan laju. Penat weh....


Aku suruh abang aku hantar KLIA2 pukul 6 petang lagi takut tak nyempat nak berlari ke gate. Tau-tau la KLIA2 jauh mana gate.. Sampai tu tengok board gate K18. Aku macam My God !! Gate hujung skali. Penat seyh nak jalannn.. Sampai gate tu masuk, penuh laaa dalam lounge tu. Tunggu punya tunggu, 8.00 pm belom boarding lagi. Flight ada je depan gate ni. Nampak ni dari cermin. 8.30 pun tak boarding lagi. Aku risau dah ni, family aku dah otw ke Airport Kota Bharu. Pastu mak aku cakap, nanti boarding la tu. 8.40 belum boarding lagi. Aku macam, kompom delay ni. Ingat delay biase jeee. Dok saje-saje tu selpi dulu kan .. Peaceee



Dalam 8.50 pm macam tu baru la boarding. Masuk dalam flight tu dok cakap tengah isi minyak. Sampai laa pukul 9.30 malam. Yang dalam flight ni dah macam cacing kepanasan walaupun sejuk ber-ekon kan dalam tu. LuLz. Aku dengan takde sweater nyee memang rasa nak gila. Ramai mintak kluar ke terminal tapi pramugari tak bagi. Mungkin atas sebab keselamatan kot. Yup, aku faham laaa tu. Huhu. Delay hamper 3 jam tapi satu makanan pun tak kasi .. L L

Agak terkilan laa. Maybe ada kesilapan teknikal pada pihak diorang. Tak kisah pon :p
Dalam pukul 11.30 baru depart, First time weh seuur hidup aku tertido waktu flight. Biasa bukan main eksaited sampai tak tido pon. Lol.. Dah laaa tengah lapar gila, sikit lagi nak gestrik.. Aku memang order in-flight meal, Nasi Ayam Uncle Chin. Sedap sangat…..
Sebab tiket 10 hengget kan, beli je laa meal. Apa salahnya skali skala nak makan atas langit. Hihihi

Yang sedap pun sama ada nasi ayam Uncle Chin. Tak pun Nasi Lemak Pak Nassier yang Awesome sedap gilaa tu. Hahaha


Penerbangan ni tak lama pun, sejam jee. Touch down kat Kota Bharu dalam pukul 12.30 pagi.. 3 jam lewat, huhu.. Tak pa laaa, sapa-sapa pun ada buat silap kan. Gitteww.. Cuma yang terkilan sebab delay 3 jam tapi tak bagi makan jeee. Turun flight tu kat Kota Bharu depa tengah bagi McD kat passenger sana. Untung la depa walaupun Mc Chicken kan, kira okay laaa tu dari kami takde langsung. Aku kira ok laa sebab order online meal, yang takde tu nasib laaa. Huhu

Apapun yang terjadi, aku tetap setia dengan AirAsia sebab AirAsia memang menjaminkan servis terbaik. Harga murah, flight pun banyak trip. Takda masalah laaa kiranya kan.. Salah sikit tu biasalaaaah ..

Now Everyone Can Fly lah dik. Kalau time promo tu kau beli jeee. Walaupun setahun menanti kan. Hahaha. Lantak lah delay ke tak. Kalau cancel boleh pilih tarikh lain. Tak rugi sesen pun 

No comments:

Post a Comment